Bežná cena: 16,45 €
Naša cena: 12,30 €
Zľava: 25%

Posvátná monstra

Autor: Limonov Eduard

Kniha je v kategórii: Eseje, kritika, teória
Tato kniha není určena pro šosáky, establishment a přízemní konzumenty, ale pro ty nemnohé svéhlavé a podivínské děti, které se jim občas narodí. Právě pro ně by se mohla stát inspirací: podívejte se, jací byli les monstres sacres, kam až člověka může dojít a jakým se stát! Většina obyvatelstva naší planety bohužel propadá apatii, nežije, ale jen živoří.Všechny kultovní osobnosti, které jsem shromáždil z rozmaru, protože mne buď výrazně přitahují, anebo naopak odpuzují, spojuje nejen zběsilá oddanost poblázněných davů, ale i zbožňování hrstek rafinovaných obdivovatelů. Každý z nich ohromuje zvláštní zběsilostí v duši, která mu umožňuje dojít do logického konce vlastního osuduTuto knihu jsem napsal ve vězení, v prvních dnech svého pobytu v zadržovací vazbě v Lefortovu. Vzpomínám si, jak jsem dlouhé hodiny chodil po cele a abych trochu pookřál duchem opakoval jsem si jména velkých vězňů: Fjodor Dostojevskij, markýz de Sade, Jean Genet, Miguel de Cervantes, Fjodor Dostojevskij, markýz de SadeUvedené tři odstavce z autorovy předmluvy jsou přetištěny na zadní straně obálky českého vydání. Kniha je složena z dvaapadesáti medailonů osobností světové literatury, velké politiky, pop- i kontrakultury (viz přiložený obsah), které ovšem nesou všechny rysy Limonovovy jinak převážně autobiografické tvorby, takže svérázným způsobem doplňují jeho spisovatelskou, válečnou, politickou, erotickou a vězeňskou biografii. V Rusku tento provokující soubor oscilující mezi beletrií, esejistikou a memoárovou literaturou vyšel poprvé v roce 2001; zatím poslední tamní vydání je z loňska