Bežná cena: 15,99 €
Naša cena: 12,45 €
Zľava: 22%

Jej vlastný život

Autor: Bolick Kate

Kniha je v kategórii: Eseje, kritika, teória
V edícii PANDORA vychádza prvý esejistický titul. ???Za koho sa vydať a kedy? Tieto dve otázky definujú život každej ženy, riadia ho, až kým nie sú zodpovedané." Patria však do 21. storočia? Kate Bolick vo svojej knihe Jej vlastný život rozpráva príbehy piatich žien, ktorým sa podarilo vzoprieť sa dobovým spoločenským konvenciám a vytvoriť si život podľa svojich predstáv. ??? ???
??? Poetka Edna Millay, esejistka Maeve Brennan, spisovateľka Edith Wharton, fejtonistka Neith Boyce a spoločenská reformátorka Charlotte Perkins Gilman boli ženami, ktoré sa rozhodli nevydať sa; ktoré sa vydali, ale nemali deti; a ak ich mali, tak odmietli celý svoj život zredukovať na to, aby sa zrkadlili v očakávaniach a ambíciách muža. Týchto päť „prebúdzačiek“ Kate Bolickovej je príkladom žien, ktoré boli v prvom rade ľudskými bytosťami, čo svoje ženstvo prijali, ale nenechali sa ním obmedziť. ??? ???
??? Kate Bolick spája svoj osobný príbeh s osudmi týchto piatich žien a na rôznych príkladoch ukazuje, že život osamote nie je údelom, ktorého sa treba báť a na to, aby ženy mohli viesť naplnený zaujímavý život sa nemusia podriaďovať umelému spoločenskému tlaku. ??? ???
??? Kate Bolick je vďaka knihe Jej vlastný život „prebúdzačkou“ generácie žien, ktorých sa dilema vydať sa či zostať slobodná, už vôbec netýka, pretože vystúpili do oveľa väčšieho priestoru – priestoru vlastného vzácneho života. ??? ??? ??? ???
KATE BOLICK je americká esejistka a novinárka. Pracuje pre časopis Atlantic. Žije v New Yorku.
??? Kate Bolick spojila svoj životný príbeh, feministické teórie a životopisy piatich zabudnutých autoriek do strhujúceho textu. Autorkin štýl je inteligentný, ostro kritický a úchvatne metaforický.??? Entertainment Weekly
??? Ženy! Nechajte všetko tak a prečítajte si toto úžasné zamyslenie nad tým, čo znamená byť ženou na začiatku 21. storočia. Jej vlastný život je čiastočne sebaspytovaním, čiastočne históriou spoločnosti a táto výnimočná kniha mi svojím šarmom a vtipom pripomenula Jedz, modli sa a miluj od Elizabeth Gilbertovej, či Môj život v Middlemarch od Rebeccy Meadovej, ale autorkina ostrá inteligencia najviac pripomína Betty Friedanovú. A rovnako ako Feminine mystique, tak aj Jej vlastný život vás prinúti zamyslieť sa nad svojím životom, ak nie rovno ho radikálne zmeniť. ??? Joanna Rakoff
??? Jej vlastný život je intelektuálne bohatý text a predstavuje jednu z najdôležitejších kníh v oblasti feministickej kultúrnej histórie za uplynulých dvadsať rokov… Tieto výnimočné memoáre nielenže mapujú trajektórie nezávislých žien, ale predstavujú aj radikálne nový pohľad do budúcnosti. ??? National Post
??? Intímny portrét témy starodievoctva oslavuje odvahu žien, ktoré sa rozhodli zadefinovať si šťastie same pre seba.??? Newsday
??? Jej vlastný život je úspešným, provokatívnym a hlbokým textom o tom, čo znamená, keď sa žena rozhodne určiť si svoj životný kurz sama.??? Malcolm Gladwell
??? V prenikavo a subtílne napísanom vlastnom životnom príbehu Kate Bolick skúma komplikovaný pojem – stará dievka –, ako aj ženu, ktorej sa prisudzuje, pričom sa jej darí vrátiť mu pravý a jedinečný význam. Príbehmi svojich literárnych „prebúdzačiek“ – piatich živo opísaných žien, ktoré unikli konvenčným putám manželstva a rodiny – a elegantným spojením kultúrnej histórie s vlastným dospievaním, príkladmi aj argumentmi dokazuje, že život osamote nie je údelom, pred ktorým by bolo nutné uniknúť, ale samostatnou, náročnou a hodnotnou formou slobody. Keby som tak túto knihu mohla darovať sama sebe, keď som mala tridsať rokov; nechala by som sa týmto odvážnym a inteligentným skúmaním samej seba inšpirovať – možno by som ju nenasledovala, ale láskavo by som si pripomenula túto jednoduchú, ale ľahko zabúdanú pravdu: existujú aj iné spôsoby žitia. ??? Rebecca Mead
??? Čo sa stane, ak sa nevydáte? Kate Bolick pri premýšľaní o odpovedi na túto otázku napísala silnú a dôležitú výpoveď o tom, ako sa formulujú príbehy žien – nielen básne, romány, životopisy a memoáre, ale spôsob, akým si ich rozprávame sami pre seba, každý deň, keď sa neustále rozhodujeme o svojom živote. Jej vlastný život ma prinútil premýšľať inak o všetkom od románovej zápletky až po význam nábytku. ??? Elif Batuman
??? Dnes ženy na celom svete podstupujú bezprecedentný experiment v žití osamote a nikto túto skúsenosť nezachytil s väčšou odvahou, pochopením a inteligenciou ako Kate Bolick. Jej vlastný život je čiastočne jej osobným, čiastočne historickým a čiastočne dobrodružným príbehom. Bez ohľadu na to, či sme zadaní alebo slobodní, nás núti zamyslieť sa nad tým, ako chceme žiť.??? Eric Klinenberg